Site Meter
'Micsoda nő, az van itt rengeteg,
olyan mint ő, viszont egyetlenegy'





"Ducunt fata volentem, nolentem trahunt!"

2009. május 26., kedd

Részemről Soul what, Irie, Besh o droM/PASO, másnap Zuboly, Kiscsillag, Quimby sanszos.
Ha már írok, amiről még akartam, hogy tegnap beszereztem végre a Nőies játékok című filmet, és milyen jó volt. Sokban hasonlít a Szerelmes Shakespeare-re, de valahogy máshogy, mélyebben, több/durvább humorral kezeli a témát. Boncolgatja például azt is, hogy mi történhetett a folyamatosan női szerepet játszó férfi színészek nemi identitásával. Billy Crudupnak nagyon szeretem az arcait, (itt nőnek is legalább olyan szép, mint Gael García Bernal a Rossz nevelésben, bár gyakorlatilag felismerhetetlen :), először a Majdnem híresben, majd a Nagy hal, Sleepers, az MI3 egyik főgonosza... A Watchmen várat még magára. Bár már tudjuk, hogy ennek a filmnek a forgatásán jöttek össze Claire Danes-szel, akiért elhagyta a 7 hónapos terhes Mary-Louise Parkert, mivel nem ismerjük a hátteret, és különben is kik vagyunk mi, hogy ítélkezzünk, ne is tegyük. (Már nincsenek együtt egyébként, Clairt eljegyezte Hugh Dancy.) Na vissza a filmhez, Angliában járunk azokban az időkben, mikor nők még nem játszhattak színházban, a kor ünnepelt sztárja a női szerepekbe kövesedett Mr. Kynaston. Öltöztetőnője szintén színész(nő)i babérokra vágyik, és különböző fordulatok után gyakorlatilag miatta hozza a törvényt a király, hogy innentől kezdve nemhogy nők is játszhatnak, hanem női szerepet csak ők. Innentől kezdve Kynastonnak tulajdonképpen megszűnik a megélhetése, mert kiskora óta csak női szerepet játszott, férfit nem is tud, nem is akar. Többet nem akarok lelőni a történetnől, természetesen happy and a vége, a kecske is jóllakik, a káposzta is megmarad. Alapvetően összességében olyan 6/10 a film, de nekem tetszett.

Nincsenek megjegyzések: