Site Meter
'Micsoda nő, az van itt rengeteg,
olyan mint ő, viszont egyetlenegy'





"Ducunt fata volentem, nolentem trahunt!"

2009. augusztus 15., szombat

Gasztro: Shopgirl's pikáns zöldséges pirított tészta

Istenit főztem tegnap. Nagyon megkívántam valami keleties zöldséges-tésztás kaját, meg feszült hetem volt, és főzni támadt kedvem olyan meditáció-jelleggel, ez lett belőle:

Lujzinak szeretettel:

Durvára daraboltam sós mogyorót, natúr kesudiót és mandulát, zsiradék nélkül megpirítottam őket, majd mikor majdnem kész voltak, még öntöttem hozzájuk egy adag szezámmagot, majd félretettem. Ugyanebben az edényben megpirítottam egy kevés olívaolajon egy adag félbetört spagettitésztát (mintha tarhonyát pirítanál), majd felöntöttem vízzel, megsóztam és készre főztem, végül leszűrtem, és ezt is félretettem. Míg főtt, hagymát aprítottam, csíkokra vágtam sárgarépát, káposztát és újhagymát, a felszabadult edényben ezeket is megpirítottam olivaolajon, fűszerezem szójaszósszal, fahéjjal, gyömbérrel, szerecsendióval, leheletnyi ánizzsal, sóval, mikor már majdnem teljesen megpirultak, beleöntöttem a pirított magvakat, majd pár perc múlva a tésztát, összeforgattam, tovább fűszereztem, öntöttem bele egy marék fagyasztott kukoricát, majd mikor minden késznek tűnt, belenyomtam egy fél tejszínes campingsatjot, és meglocsoltam főzőtejszínnel, és még kevergettem pár percig.
Alapvetően a cél egy kicsit csípősebb eredmény lett volna, de ezekkel a keleti fűszerekkel óvatosan kell bánni, és végül mégis így lett nekem tökéletes. Utólag gondolva elfért volna benne egy-két marék mazsola, a húsosak pedig készíthetik csirke- vagy pulykamellel.

2 megjegyzés:

lúj írta...

áááá, hát tudod te, mi kell nekem... zöldek magwakkal, kész vagyok, jajj, ennem kell. :)

shopgirl írta...

:D Bon appetit!