Site Meter
'Micsoda nő, az van itt rengeteg,
olyan mint ő, viszont egyetlenegy'





"Ducunt fata volentem, nolentem trahunt!"

2008. május 25., vasárnap

Répatorta van

A répatorta pedig, Hölgyek, Urak, közkívánatra:
Tészta hozzávalók:
4 dl cukor
3 dl olaj
4 tojás
4 dl liszt
2 kvskanál szódabikarbóna
1-2 kvskanál só
2 kvskanál fűszer (fahéj-szegfűszeg-gyömbér) (ebből szerintem mindig sokkal többet teszek)
6 dl reszelt répa
2 dl dió
Nos.
1. a tojásokat felverem
2. olajat+ cukrot (kristály, felesleges a por) összekeverem, majd a tojáshoz öntöm, elkeverem
3. összekeverem a lisztet a fűszerekkel, sóval, szódabikarbónával, majd az egészet bele kéne szitálni az előző keverékbe (én nem szoktam szitálni, csak apránként belekanalazom)
4. hozzá a darált dió fele, és a répa, a dió másik felét a tetéjére pakolom (ja, és dupla adag diót szoktam használni Lujzi tanácsára. Konyakba áztatott mazsolával szoktam még feldobni.)
5. én teflontepsiben szoktam sütni minden kikenés vagy papír nélkül, újabban két adagban sütöm meg ezt a mennyiséget normál méretű kerek tepsiben, de ha nagy, lapos, akkor egybe is belemehet. Kb. másfél-kétszeresére nő a magassága. (Állítólag 180 fokon kell sütni, és még az ősrégi gázrezsómmal nem tudtam elrontani)
A krém:
25 dkg natúr vajkrém (sokan a Philadelphiára esküsznek a neten, hát nem tudom, én mindig a legolcsóbbat veszem)
10 dkg vaj
1 csom vaniliás cukor
kb. 15 bkg porcukor (csak 10 dkg körül szoktam, ízlés szerint)
1 citrom héja+ leve
1. nagyon egyszerű: a vajat kikeverem a porcukorral, amennyire tudom, mad bele a citr héja, majd leve, végül a vajkrém, kikeverem, belekenem a kihűlt kettévágott sütibe, bőven, mert beszívja, legjobb íz-állag eléréséhez egy napot állni hagyom, de frissen is finom.

3 megjegyzés:

lúj írta...

én szoktam szitálni, de ez persze a sznobizmusom része. Ellenben én a Mizo-ra esküszöm, ne a filire.
Ellenben, non plus ultraként az olaj egy része nálam dió-, vagy még jobb a mogyoróolaj.
Ja, és vagy tízféle praktikát szedtem össze magamnál, tessék a telipocakon megkeresni.

A legfontosabb: a krémet hűtsük be, a tésztán meg hagyjuk szintén hűlni, mert különben ugye folyik és beissza (hogy melyik melyiket teszi, azt a kedves olvasóra bízom). Úgy sem rossz, de még jobb az eredeti. :)

Unknown írta...

Nekem nagyon ízlett!
köszönöm!:)))))

Szaffy írta...

koszi koszi. megcsinalom majd en is:)