Site Meter
'Micsoda nő, az van itt rengeteg,
olyan mint ő, viszont egyetlenegy'





"Ducunt fata volentem, nolentem trahunt!"

2008. március 21., péntek

A válasz igen. Szeretném több igazi tartalommal megtölteni a blogot. Nem csak azzal, hogy merre jártam, kivel, mit láttam, ettem, hanem gondolatokkal is. Mert így lássuk be, ha idetéved valaki, még azt hiheti, valami felszínes kis csajszi vagyok. Pedig ugye nem. Azt hiszem erre is célzott NagyÁ, mikor azt mondta, nehogy azt higgyem, ennek nincs tétje. Szóval igyekszem majd a továbbikban egy kicsit filozófikusabb lenni, mindamellett, hogy azért leírom, ha valami fontos és megosztható történik velem.
Arról már mintha cikkeztem volna, de nem találom, hogy mennyire szeretem ezt a várost. Sokat segít, hogy mióta a második kerületben dolgozom, azóta egyrészt a felszínen közlekedek, másrészt nem kell minden nap átcsattognom az Újpest-központi metróaluljárón, ami lássuk be, nem egy nagyszerű hely, harmadrészt mindennap kétszer átkelek a Dunán, és gyönyörködöm a világörökség részét képző panorámában. Mondjon akárki akármit, én szeretek itt élni, és nem tudnám igazán elképzelni, hogy máshol tegyem. Megpróbáltam elmenni, két hónapot töltöttem Cataniában 2004 nyarán (már négy éve!), de megvesztem a honvágytól. Úgyhogy nekem itt kell megtalálnom a feladatom, és majd a párom is. Mert az is elképzelhetetlen számomra, hogy a majdani párom ne tudja, ki az a Rudolf Péter, Garas, Bodrogi, Kálmánchelyi, ne értse a Quimbyt, vagy a Kispált, az Intimterrort, a magyar humort, szlenget. Szóval lehet irigykedni, hogy mennyivel könnyebb annak, aki angolajkúnak született, de ő sosem fogja pontosan érteni ezeket a dolgokat. És ugyan ritkán járok Szentendrére, a Rómaira, a Hármashatár-hegyre, de milyen jó a tudat, hogy másfél órán belül bármikor elérhetem. És a Várba pl. elég gyakran járok.
Mindamellet milyen jó a nyelvtudás. A spanyollal volt először igazán tudatos felnőtt élményem, amikor már tanultam pár hónapja, és nem is hallottam, csak beugrott egy spanyol szám, és hirtelen megértettem a refrént. Most nagyon belevetettem magam a szótanulásba. Kiírtam szótárfüzetbe szépen a két spanyolfüzetből az összes szót, amit nem vágtam azonnal, és mindig magamnál hordom, és előveszem, ha csak öt percem van is. Terveim szerint veszek még 2-3 füzetet, és ugyanezeket a szavakat kikeresem angolul, olaszul is.
Egyre jobban birizgál a portugál is. De az azért már lehet, hogy túlzás lenne. Most az angol a következő terv a spanyol után. Végülis a tanárt már kinéztem. :) Csak mellette nem biztos, hogy tudnék a nyelvre figyelni. :)
Kicsit zavar, hogy mostanában alig olvasok. Tegnap is visszavittem a könyveket a könyvtárba úgy, hogy csak a felüket olvastam el. Úgyhogy most előrelátó voltam, és csak három könyvet vettem ki. Most a hosszú hétvégén hátha tudok ezzel is foglalkozni. Azt hiszem, a tv miatt van. Könnyebb bekapcsolni, mint kinyitni egy könyvet. Na ezen is változtatni kell. Pl. ma nem nézem meg a Hatodik kapcsot, mert úgysem tetszik, hanem helyette olvasok. De bezzeg, se Steiner, se Török Sándor nem volt egy sem a könyvtárban.

Nincsenek megjegyzések: