Site Meter
'Micsoda nő, az van itt rengeteg,
olyan mint ő, viszont egyetlenegy'





"Ducunt fata volentem, nolentem trahunt!"

2009. február 13., péntek

Nna, végre péntek. Kemény volt ez hét, ennek ellenére ma reggel is vigyorogva indultam bele a világba. Bár már a reggel úgy indult, hogy felvarrtam a gombot a blúzra, majd mikor indulás előtt két perccel vettem föl, akkor vettem észre, hogy 2 gomb hiányzott. Na, már felment a pumpa, de nem baj, keressünk másikat, induljunk el, mosoly, stb. A villamos sem akart jönni percekig, majd mikor megjött, marhavagonhoz hasonlított, a munkahelyre beérve fél óra sem telt el, már lüktettek a nyaki verőereim, és igen gyilkos kedvem kerekedett.

Igen elmaradtam, próbáljuk pótolni visszafelé. Tegnap megnéztem a Tótumfaktum című filmet. Színtiszta időpazarlás volt, semmiről nem szól, filozofálgató fílingfilm akarna lenni, de még ez sem sikerül. Ez az a film, amit még Marisa Tomeiért sem érdemes megnézni, semmit nem ad hozzá az életművéhez ez a karakter, Lily Taylor mindig is idegesített, Matt Dillon meg kurvakevés, hogy elvigyen egy ilyen filmet a hátán, rossz nézni a szenvelgésüket, ne is pazaroljunk rá több szót. Bár egy olyan kérdést azért felvethet a dolog, hogy bátorság vagy gyávaság -e így élni. (Szerintem gyávaság.)

Szerda este, bár az előző estét sem otthon töltöttem, annyira vágytam normális emberekre és impulzusokra, hogy nem bírtam ellenállni a kísértésnek, és találkoztunk Kiével a Hintalóban, majd csatlakozott Panni és Máté is, remek este volt, lelazultam. Kedd este Zsé hívott fel, hogy találkozzunk, így a Cézárban kötöttünk ki Pannival és Mátéval. Jót nosztalgiáztunk Zsével. Hétvégén takarítgatás volt, szombaton konkrétan jól beállt a derekam, kétséges volt bizonyos pillanatokban, hogy el tudok -e majd indulni, de végül másnapra nyomtalanul elmúlt. Tehát délután csoport kisÁval, utána Tücsök Pannival, majd Mátéval.

Filmek

Rocknrolla. Csalódás. Egyszer nem röhögtem föl. Annyira halvány ismétlése ez a klasszikus Guy Ritchie-knek, akárha más csinálta volna. :( Kár érte. Gerard Butler idegesítő benne, elfelejthetné már ezt az akcentust. A történet zavaros, egy csomószor nem értettem, ki mit akar, vagy miért nem tudja, amit tudnia kéne, áhh... A végén már követni se próbáltam. Mindenki erőlködve próbált benne lazának és menőnek tűnni. A szexjelenet nagyon tetszett, amilyen sterilen megoldották, az egy nagy ötlet szerintem.

Térjünk ki egy kicsit akkor Mark Strongra, avagy Marco Giuseppe Salussoliára. Az úriembert először minden bizonnyal a Napfény ízében láttam, Sors Istvánt játszotta, újra kell néznem, mert nagyon meglepődtem, mikor felfedeztem az imdb-n, hogy már ebben is szerepelt, ott még nem szúrtam ki. Ahogy nem figyeltem fel rá igazán a Sziriánában és a Napfényben sem. Először a Stardustban dobogtatta meg a szívem Septimus hercegként. :) És a Rocknrollában is szerepel, abban a kicsi szerepében is feltűnik, kitűnik. Mostmár vadászni fogok a csávóra, a következő a Miss Pettigrew Lives for a Day lesz (abban ráadásul
Lee Pace és Ciarán Hinds is van.) Klasszikus nagy filmsztárokra emlékeztet ez a pasas, és iszonyúan férfias.

Stardustról már írtam, de most kifejteném bővebben. Egyszer már láttam, moziban, egy ideje meg a polcon csücsül, de mostanában annyi film ömlik hozzám, hogy ritkán engedem meg magamnak az ismétlést. Most kivételesen megengedtem (mert Rocknrollában megint felfedeztem Markot, és tovább akartam benne gyönyörködni :). Nagyon szeretem ezt a filmet. Szeretem Charlie Cox-ot a főszerepben. Szeretem, ahogy LÁTSZIK rajta a fejlődés, amin keresztülmegy. Ahogy béna kis lúzerből (boltosfiúból) férfivé és herceggé válik. Szeretném sokat látni ezt a fiút jobbnál jobb szerepekben. Imádom benne De Nirót, ahogy tobzódik a szerepében. Csodás benne Michelle Pfeiffer, az a fajta önirónia és bevállalás csodálatra méltó, ami kellhetett ahhoz, hogy elvállalja az a szerepet. (A gonosz boszorka szerepében szarrásminkelve meglepően emlékeztetett néha a rikácsoló Diane Keatonra, bájdövéj...) Sienna Millert hasonló döntés miatt tudom tisztelni (magam is meglepve egyre jobban kedvelem ezt a lányt). Van Ricky Gervais :D, már az első megnézésekor konstatáltam ezt, csak akkor még annyira nem ismertem az ő életművét, több rész Office-szal és Futattak méggel a hátam mögött sokkal viccesebb az ő felbukkanása. Láthatjuk még Rupert Everett-et, Peter O'Toole-t, Benjamin Button apukáját, Jason Flemyng-et... Claire Danes viszont nekem bizonyos jelenetekben kicsit kevés... Mindenesetre ez egy csodálatos, gyönyörű mese, ami beszippant, és napokig nem ereszt. :)

Megvolt a napokban a Blindness/Vakság is. Erre megint csak azt tudom mondani, hogy sajnossss. Egy kibaszottul zseniális apokaliptikus/posztapokaliptikus regényből csináltak egy halálosan középszerű filmet. Korrekt iparosmunka, de semmi több. Nem értem, miért kell a középszerű Mark Ruffalóra bízni egy ilyen főszerepet, valahogy Julianne Moore is furán kevés benne, vagy csak unalmas 2 órán keresztül minden jelenetben őt bámulni,
Gael García Bernal botrányosan szar benne, kevés ő még ahhoz, hogy gonosz karatkert játszon, vagy a szerep volt szar, mert egysikúan csak gonosz? Vagy mindkettő. Ami kifejezetten felháborító, hogy vártam, hogy majd viszontlátom benne Michael Mahonen-t (Gus Pike, ugye), erre nem látszik az arca, mert katonát játszik, akin gázmaaszk van! Skandallum!

Volt még Into the Wild/Út a vadonba, régóta érik, csak riasztott több, mint 2 órás hossza. De most ez itt kurvára indokolt. És kár, hogy nem moziban néztem, mert képileg is gyönyörű a film. És mennyire jó ez az
Emile Hirsch gyerek (85-ös, fákk)! Sosem láttam még semmiben, de mostantól vadászni fogom. És ott van a nagyok sorában, akik testüket is áldozzák a filmművészet oltárán, ő is ledobott a film kedvéért egy 15-20 kilót, rémisztő. (Bár persze még mindig nem éri utol Mr. Bale-t a Gépészben, brrr.)
Valahol irigylésreméltó, ahogy valaki feladja az életét, a biztonságát, és elindul, hogy megvalósítsa az álmait, majd a természetben éljen. Most mindenképpen mihamarabb elolvasom a Krakauer könyvet, amiből a film készült, mert megfogott a mondanivalója.

Olvasni pedig a Vágy és vezeklést olvasom. És el vagyok tőle ragadtatva. A filmet kb 1 éve láttam, és nem tetszet különösebben, mert túl vontatottnak tűnt, de most mindenképpen meg lesz nézve újra, miután kiolvastam a könyvet. Mert a könyv meg iszonyúan megérint, egy csomó dolog, viszony, amit nem értettem a filmben, világossá vált. Gyönyörű a lélekábrázolása, gyönyörű, ahogy levezeti a sorsszerűségét az eseményeknek, hogy milyen nüanszokon múlt, merre fut tovább a szereplők élete. Odabasz. Már a filmben is megérintett a sorsok tragikuma, de most maga alá is teper.

És a mondat amit már idéztem, meg a következő, amitől beszarok.

"-Mi újság a bankban?
-Unalmas és rettentő kellemes. Az estéknek és a hétvégéknek élünk." lol

Ma reggel láttam, hogy jön Marylin Manson a voltra. Azt nagyon szeretném.
Meg szeretnék sokat olvasni. Jane Austent, Ian McEwant, Neil Gaimant, Tolsztojt, Krakauert, Christopher Moore-t, meg a Semmit és mindent.
Meg hogy most egy darabig senki ne basztasson a hülyeségével.
Meg hogy valakivel kávézhassak tavasszal abban a bájos kávézóban, amit a napokban találtam.

Nincsenek megjegyzések: