Site Meter
'Micsoda nő, az van itt rengeteg,
olyan mint ő, viszont egyetlenegy'





"Ducunt fata volentem, nolentem trahunt!"

2009. február 5., csütörtök

Na tegnap hüppögve csak röviden nyilatkoztam Benjamin Button különös életéről, most egy kicsit bővebben is szeretnék. Alapvetően nem értem a (hollywood-i) filmkészítőknél azt a tendenciát, hogy mostanában nem készítenek két óránál rövidebb filmeket. Már akciófilmet, vígjátékot se nagyon, de főleg az ilyenfajta mesék a legtöbbször már a három órához állnak közelebb. Mondjuk ennek a filmnek alapvetően nem ártott, ez egy lassan hömpölygő mese. Az a furcsa, hogy még emellett is mennyire elnagyolt bizonyos pontokon (nem kevésszer). Egy csomó történetszál nincs kifejtve, súlytalan és lezáratlan marad. Miért tetszett mégis? A szerelmi szál tetszett igazán a két főszereplő között, annak minden tragikumával, vagy épp azért. Cate Blanchett tán sose volt még ilyen szép. Hihetetlen, hogy maszkokkal meg cgi trükkökkel miket tudnak létrehozni, -20 és +60 év között mozog a valós korukhoz képest a főszereplők kora. Bámulatos látvány. Az meg, hogy hova jutottam ahhoz képes, hogy régen mennyire nem szerettem Brad Pittet! Mondjuk ez már nagyon régóta nem így van (nem is tudom, hol kezdődött), de mostmár nem tagadom, hogy ő is egy szívemcsücske. Tilda Swinton apró szerepében megint hozza a tőle megszokott színvonalat, azt viszont nem értettem, a keretnek mi értelme volt, melyben az idős Daisyvel tekintünk vissza. Sokat nem adott a filmhez. Mindent összevetve azért ez nem egy olyan nagyon sokszornézős film. Szép, de nem megy elég mélyre. Kár érte, az alapanyag ott volt, a lehetőség ott volt, de a végeredmény nem hagy majd maradandó emléket.

És ne kapjon ezért Brad Pitt Oscart. Kapjon Mickey Rourke, ő már nem nagyon fog, Brad Pitt, meg ha így megy tovább, Redford meg Newman magasságaiba emelkedhet. Szerintem.

Jajj, annyira jó, hogy Annie Leibovitz van:
http://www.vanityfair.com/culture/features/2009/03/actors-directors-portfolio200903?slide=1#globalNav

Filmek, amiket a közeljövőben várok: Spirit, The Visitor, Te, aki élsz, Kilencedik mennyország, Kétely, The Reader, Nem kellesz eléggé, Watchmen, Spancserek, Entre les murs, Blindness.


Kedden Mankánál boroztunk, ma este Hintaló volt Pannival, Kiével, Mátéval, Rékával, Endivel és a pasijával. Most megint nagyon szeretem a barátaim, Kiével kurvajót beszélgettünk, Pannival meg Mátéval meg sikerült tisztáznunk a dolgainkat, ami nagyon kellett a lelkemnek.

Nincsenek megjegyzések: