Site Meter
'Micsoda nő, az van itt rengeteg,
olyan mint ő, viszont egyetlenegy'





"Ducunt fata volentem, nolentem trahunt!"

2008. szeptember 28., vasárnap

Moziünnep

Véget ért. Legalábbis számomra, az ülőgumóim ma is tiltakoztak egy negyedik film ellen, holott elmém bírta volna még. Esélyes volt egy darabig a Nyomozó még héttől, de aztán feladtam, és hazajöttem. Szóval következzék az összegzés: Nagyon jó volt. Összesen ugyan csak 9 filmet sikerült megnézni, de a célkitűzések teljesítve lettek. Pénteken elsőképp a Tekerd vissza, haver volt (Westend). Aranyos, kedves, semmi extra film. Utána Endi kedvéért főképp a Zöld hentesek (mely előtt Tilla és Nagy Zsolt szedték a jegyeket, és két mondatot még jópofiztak is velünk). Érdekes film, kacagtunk rajta nagyokat, de határozottan, nagyon beteg. Mondjuk szerintem már csak azért is érdemes megnézni, mert a két nagy dán sztár, Mads Mikkelsen és Nikolaj Lie Kaas annyira idiótán néznek ki benne. http://www.youtube.com/watch?v=tUEvBM82DzI
Előtte Vígben, utána Okéban gurítottunk Endivel 1-2 sört. A film a Kinoban.

A szombat volt a csúcs, ott nem tudtam mellényúlni. Sikerült időben felkelni, így elértem a fél 10-es Hallam Foe-t a Művészben. Kellemes meglepetés ért, pedig már eleve sokat vártam tőle. Nyomasztó, beteg angol filmre készültem, ehhez képest egy egészen kellemes, szórakoztató élményt kaptam Jamie Bellel, Ciarán Hinds-zel, és Jamie Sives-szal, akit meg sem ismertem, pedig már a Wilbur öngyilkos akar lenniben kiszúrtam, hogy mekkora jó pasi. És akkor még a csajokat nem is említettem. A polcon a helye. Szóval kurvajó film, kimagasló soundtrack-kel, kár, hogy tavasszal kihagytuk.
http://www.youtube.com/watch?v=F8MFsJMvudQ

Eztán cipőt vadásztam, hiába, majd egy kávé, majd a Spanom csaja a Corvinban. Ez is nagyon tetszett! Pedig féltem tőle nagyon. Ugye említettem tisztázatlan viszonyomat Dane Cook-kal. Meg hát azok a amerikai vígjátékok, amikben Jason Biggs is szerepel... Voltak fenntartásaim. De Kate Hudsont imádom, és ki akartam végre találni, hová tegyem ezt a csávót, hát beültem. Hát azért még a szívem csücskébe nem, de jó úton halad. Nagyon szórakoztató film, végigröhögtem, Kate Hudson csodás ebben is, mint mindenben, és végre nem Matthew McConaughey-vel, hanem egy új tehetséges, vicces, sármos pasival (aki úgy néz ki, mint Mickey Rourke fiatalon, reméljük, ő magasabbra jut.). Jöhet a következő! http://www.youtube.com/watch?=talzf3uPc5g
Csak könyörgöm ne lőjék már le többet a "jajj, leborotválták a szemöldököm" című poénnak gondolt borzalmat. Ötödszörre nem vicces. (Na jó, röhögtem rajta. De akkor se.) Ha olcsóért megkapom, ez is ott lesz a polcon.

(Éjszaka véletlenül eszembe jutott a film, az elsőre szimpatikusnak tűnő férfitársaságról, aki a mi társaságunkra vágyott, majd 10 perc alatt a kezdeti szimpátiából a "hogyan élhetnek ekkora önelégült véglények ezen a bolygón" fázisba jutottam. Azóta sem térek magamhoz.)

Eztán vissza a Művészbe a Karamellre, amiről megint csak áradozni tudok. Ez egy Tudatlan tündérekbe oltott Amélie! Libanoni filmről beszélünk, mely egy bejrúti szépségszalon dolgozóinak és vendégeinek életét villantja fel, csodabájosan, kedvesen, gyönyörűen. Ritkán látni ilyen szívensimogató filmet. (Valaki adja ki dvd-n, légszi, mert nem élhetek tovább, ha nem kerül a polcra!) A főszereplő és a rendező a gyönyőrű Nadine Labaki (http://www.loubnanouna.org/Newspics/nadine%20Labaki.jpg), remélem, nagyon sokat hallunk még felőle. A legkedvesebb jelenetek számomra mégis a rendőr (Adel Karam) jelenetei voltak. Vicces, hogy két napja hirtelen nem tudtam volna pontosan megmondani, hol van Libanon, sose láttam még libanoni filmet, ehhez képest már van egy libanoni szívem csücske, akinek van saját honlapja, ahol akár emailt is írhatnék neki. Lehet, hogy fogok is. :) http://www.adel-karam.com/
(Kitágult világunk azért néha rémisztő.) http://www.youtube.com/watch?v=koXV57yHRjk&feature=related

Itt még elértem volna a Papírsárkányokat, de kicsit rémisztett két órás hossza, és vélhetően mély mondanivalója, ezért inkább hazaugrottam aludni egy órát, ami nem nagyon sikerült, mert pont a közepén felugrott a család, hoztak kosztot, aztán este a csajokkal a Loch nessben, mely este a fent említett csúnya véget érte. Olyan fél 2 körül.

A mai nap már egyértelműen a leszállóág volt. Elsőképp az Erőszakikat céloztam be a Kossuthban, melyről a hugomék emlékeim szerint azt mondták, hogy mekkora jó film, ehhez képest nálam egy erős közepest kapna csak. (Bár Colin Farell nagyon helyes szemüvegben is, és Ralph Fiennes viszontlátásának is örültem.) Néhányszor nézhető kellemes film, ami miatt már Brüzsbe is vágyom. http://www.youtube.com/watch?v=xpN9KwyVQvs

Eztán a régen várt, mit várt, áhított Párizs, szeretlek! az Odeonban. Egyértelmű csalódás. :( Olya sokat vártam tőle? Nem tudom. Nagyon kevés kiemelkedő film volt a részek között. Érdekességképp persze értelmezhető, de filmként kevésbé. http://www.youtube.com/watch?v=iH-WQ_THij0&feature=related

Végül a Zóna a Művészben, érdekesnek és izgalmasnak ígérkező film, de csak demagógia lett belőle. Kár érte, nem ragadott magával. http://www.youtube.com/watch?v=W5SzXJe-NMk

Sorrend (első nézés után, szubjektíven): 1. Karamell 2. Dan és a szerelem 3. Hallam Foe 4. A spanom csaja 5. Tekerd vissza, haver 6. Erőszakik 7. Zöld hentesek 8. Párizs, szeretlek 9. A zóna

Eztán gyakrabban járok moziba, mert az jó. :)

Nincsenek megjegyzések: