Site Meter
'Micsoda nő, az van itt rengeteg,
olyan mint ő, viszont egyetlenegy'





"Ducunt fata volentem, nolentem trahunt!"

2013. augusztus 11., vasárnap

Day three

07.24.

Korán indulok, gondolom, bejárom az Óváros tér templomait, de aztán különböző okoknál fogva végül másfelé veszem az irányt. Reggelit veszek a Kotva áruház pincéjében, majd úgy döntök, elveszek: felülök az első villamosra, ami jön, és elmegyek a végállomásig. Ami a Letná park. Rájövök, tök szar helyen kerestem ezt a Letná beer gardent, végül megtalálom, közben elmegyek a teljesen értelmezhetetlen Metronóm mellett. 


























Majd úgy döntök, újra "elveszek", már kicsit tudatosabban, elmegyek a 18-as villamossal a végállomásig, onnan a 191-es busszal vissza a Klamovkához, ahova végül nem megyek be, hanem tovább az Andélre. Keresek, és találok egy szimpi vendéglőt, ahol ugyan angol étlap nincs, de kihámozom, mit jelenthet, és rendelek. 
 
 










Utána kicsi csavi az Andél plázáiban, majd haza a sziesztára. A Národni divadlótól hazáig megint eltévedek, de legalább találok pár helyet, ahova majd vissza lehet térni. Szieszta. Isteni. Utána végre Havelská koruna! Végre eszem knédlit, és hozzá valami zseniális, disznóból és gombából készült ételt. Kurvajó hely, innentől az összes étkezésemet itt fogom szerintem bonyolítani.*

 










 Ezután kicsit csavizok a belvárosban, majd úgy döntök, legyen ez az az este, irány a Petrin-hegy. Hihetetlen, mindig jön olyan villamos 2 percen belül, ami jó.Zseniális a villamosközlekedés! Lanovka, sima ügy, tényleg jó rá a bérletem.

 

 





















Kilátó 105 CZK, +50 lenne a lift. Előre bánom, de anélkül. Még csak az alsó szinten járok, már rámtör a tériszony, de nem hagyom magam. Ahogy megyek feljebb, mintha egyre jobban kilengene, és hol van még a teteje! Végül fent vagyok, lihegek, gyöngyözik a homlokom, de nem is volt vészes. És megspóroltam majd két sör árát. A panoráma elfeledteti velem a tériszony és a lengés miatti parám.

 


















 














És a népsűrűség is remek így este nyolckor. Aztán többen lesznek, sebaj. Lefelé már nem is értem, mi volt a para fölfelé. Azután az utikönyv javaslatára sétálok lefelé a Strahovi kolostor felé tervezem, és valóban ott kötök ki. Először a nem vágom, hol vagyok, aztán már nem is érdekel, mert találok egy remek kerthelyiséget, és mivel úgy érzem, erős piadeficitben vagyok, rögvest be is ülök. (Persze az árak csekkolása után.) Aztán rájövök, már másodszor jöttem le a térképről, bár most csak a kicsiről, korábban a nagyról is. Lassan jó lesz. Pohorelec. Fernet Citrus. 12 fokos barna Staropramen. Fuck it!

 







 

 
















 





 


















 Az mondjuk szívás, hogy sehol nincs wifi. A szálláson nem akarom ezzel baszni az időt. Továbbmegyek a Loreta mellett a városba. eszméletlen a kilátás. Ahogy megyek tovább a Károly-híd felé, elkezd esni az eső. Aminek kb. 10% esélye volt. Sebaj. Keresek egy jó helyet, és további italokkal pihentetem idegeim. Közel fekete Kozel. És sajnos nem citrusos, hanem sima Fernet, mindegy, nem hagyjuk itt. Útközben megittam egy 10 fokos sört dobozból. Hihetetlen, de nem bírok bebaszni. 


A pohár feneke :)





















*Még kétszer mentem végül vissza.

Nincsenek megjegyzések: