Site Meter
'Micsoda nő, az van itt rengeteg,
olyan mint ő, viszont egyetlenegy'





"Ducunt fata volentem, nolentem trahunt!"

2013. január 19., szombat

Nem tudom, pontosan milyen indíttatásból emeltem le tegnap éjjel a Benjámin László kötetet a polcról - őszintén szólva az is elég homályos, hogy került oda, túl azon, hogy az elmúlt években kicsit tudatosan kezdtem el mindenféle versesköteteket összerendelni az antikvárról, csak hogy meglegyen, mert majd kell - milyen jól jött ez, mikor a Nyári Krisztiánt olvasva többnyire rögtön le is tudtam kapni a polcról az érintett kötetét -, meg volt benne egy olyan is, hogy lehet, hogy majd egyszer odaadom anyának, mert tudom, hogy szereti. Na mindenesetre majd leestem az ágyról, mikor találtam benne egy olyan verset, hogy: "Nazim Hikmet halálára". Ugye ő az, akit folyton idéznek a Tudatlan tündérekben. Ráadásul, ezt csak most vettem észre, szerepel benne az a félmondat: "hány kimondatlan szó". "Quante parole non dette" hangzik el a filmben. Hátborzongató koincidencia. :D  Mert azt azért nem hiszem, hogy Özpetek ismerte volna a Benjámin verset. Bár ezekután, ki tudja?

http://hu.wikipedia.org/wiki/N%C3%A2z%C4%B1m_Hikmet


Nincsenek megjegyzések: